Spelregels
Ontdek de verschillende fases van het project, en de spelregels die we toepassen!
Fase 1: dien je gemotiveerd voorstel in (5 april 2022 – 26 april 2022)
Vertel ons welke naam je de zaal wil geven en waarom.
Fase 2: screening en selectie (27 april 2022 – 4 mei 2022)
Het college van burgemeester en schepenen selecteert de top 5 van de ingediende voorstellen.
Fase 3: stemronde (5 mei 2022 – 24 mei 2022)
- Waarom stemmen? Door jouw stem uit te brengen bepaal jij de naam van de zaal mee.
- Kan ik op meerdere acties stemmen? Ja, elke stem is een steun-stem: je kan op zoveel voorstellen stemmen als je wil, maar je kan op elk voorstel maar één keer stemmen.
- Kan ik mijn stem ongedaan maken? Ja, je kan opnieuw inloggen en je stem ongedaan maken. Dit doe je door op “je hebt gestemd” te klikken bij de specifieke actie. Dit kan tot en met 24 mei 2022, de laatste dag van de stemming.
- Is het resultaat van de stemming bindend? De finale stemming wordt gevalideerd door het college van burgemeester en schepenen waarbij de naam met het hoogst aantal stemmen het zal halen.
- Wat bij een gelijk aantal stemmen? Bij een gelijk aantal stemmen behoudt het college van burgemeester en schepenen het recht een eindbeslissing te nemen.
- Wanneer kan er gestemd worden? Stemmen kan tot en met dinsdag 24 mei 2022.
- Hoe kan ik stemmen? Zowel inwoners als passanten van Zemst kunnen online hun stem uitbrengen. Je moet dus niet in Zemst wonen om je stem uit te brengen. Om online te stemmen, dien je je te registeren op het participatieplatform, hiervoor heb je een geldig e-mailadres nodig. Elke registratie met een geldig e- mailadres geeft stemrecht.
Fase 4: resultaat stemmingsronde (8 juni 2022)
Concrete spelregels
Hoe werkt het platform?
Iedereen kan een bijdrage leveren op het platform, na registratie. Hoe we met jouw data omgaan, lees je in het privacystatement.
Je registreert je aan de hand van een uniek e-mailadres en enkele profielgegevens. Na registratie ontvang je een e-mail om je profiel te bevestigen. In deze e-mail klik je op de bevestigingslink.
Vanaf dan kun je een bijdrage indienen en reageren op bijdragen van anderen.
Hoe dien ik een bijdrage in?
Alle nieuw ingegeven bijdragen worden voor publicatie getoetst aan de regels door één van onze moderatoren. Daardoor zal jouw bijdrage nooit meteen verschijnen. Bijdragen die niet aan de regels voldoen, worden niet gepubliceerd, tenzij we ze kunnen bijsturen.
Als indiener van een bijdrage krijg je een bericht van de moderator wanneer je bijdrage wordt gepubliceerd of verwijderd. Als een bijdrage wordt verwijderd, kan dezelfde persoon een nieuwe bijdrage indienen die wel aan de regels voldoet.
Gebruikers die bij herhaling de regels negeren, kunnen geblokkeerd worden door de moderatoren zodat ze geen bijdragen meer kunnen leveren.
Wat zijn de spelregels?
- In dit participatieproject staat het thema ‘een nieuwe naam voor zaal Sweynbeer’ centraal. Bijdragen die geen betrekking hebben op dit thema kunnen door de moderatoren geweigerd worden.
- Bijdragen die bestempeld worden als racistisch, haatdragend, beledigend, kwetsend,… worden verwijderd door de moderatoren.
- Bijdragen die gericht zijn op personen (bv. persoonlijk gerichte antwoorden of commentaren) worden verwijderd door de moderatoren.
- We wensen een constructief debat. De moderatoren kunnen bijdragen verwijderen waarin grove of beledigende taal gebruikt wordt.
- We houden het project transparant en eerlijk. Gebruikers die willen meewerken met valse of misleidende profielen (er is geen aannemelijke voornaam of naam ingegeven (bijv. X7zg3 of Darth Vader)) worden verwijderd door de moderatoren.
- Breng zelf iets in. De inhoud van bijdragen die auteursrechtelijk beschermd zijn, kunnen worden verwijderd door de moderatoren.
- Bijdragen moeten geformuleerd worden in het Nederlands.
- Bijdragen die beschouwd kunnen worden als (verdoken) reclameboodschappen, die links naar andere websites bevatten (die niets met de vragen te maken hebben) of die beschouwd kunnen worden als spam, worden verwijderd door de moderatoren.